dijous, 20 de gener del 2022

Radioxarlant 1 - De la imatge fixa al moviment

I comencem aquest nou programa que busca millorar el nostre quoficient intel·lectual mitjançant xerrades interessants, amb el nostre primer Radioxarlant, què ens explica com va ser això de passar de la imatge fixa a la imatge en moviment. És a dir, l'alumnat de Cultura Audiovisual de 2n Batxillerat ens contarà com va néixer el cinema! Gaudiu de l'escolta i, pel camí, gaudir d'aprendre una mica!

1. Creo que el programa está muy bien diseñado: me gusta el ritmo y la música, así como los contenidos y la idea que hay detrás (hacer un reportaje de estas características, informal y atractivo); tal vez un punto mejorable sea la locución, especialmente la parte de la claridad de las voces: bajar ritmo de locución y practicar con un obstáculo en la boca para mejorar la apertura bucal a la hora de pronunciar.

2. Los diferentes segmentos están bien hechos, aunque a veces se da información innecesaria (datos biográficos no relevantes o descripciones demasiado largas) que dificulta seguir el programa.

3. Me parece muy buen programa, esta bien estructurado y es facil de entender, me gusta mucho como la musica aconpaña las voces.

4. En la meva opinió personal em pareix un programa amb molt de interès, a més de la dedicació que es necessita, també cal destacar l'aplicació d'efectes que s'utilitza, de manera clara i no repetitiva amb la música que fa que ens enganxem.
    L'únic inconvenient que li veig es que li falta més preparació a l'hora d'expressar-se oralment.

5. Me ha gustado mucho el programa, el resultado final ha sido muy bueno, todo coordinaba, se nota una estructura clara, desde el principio a fin. La música de fondo y todos los sonidos le dan un toque, el único fallo que le veo es que a veces esta música está muy alta y que algunos locutores no vocalizan del todo o van muy rápido. Pero por lo demás es un programa muy ameno e interesante.

6. Comentario

Los efectos utilizados y editados están bien colocados y utilizados en el podcast, ya que a favorece a seguir escuchando. Esta guay el diálogo creado ya que le da dinamismo y no produce un atiborramiento de información. Mucha información con demasiados detalles innecesarios lo que hace que pierdas el hilo de lo importante (como cuando dice los materiales de diferentes objetos…). A veces no se les entiende porque no vocalizan bien del todo o se traban y no está recortado (los primeros 3 minutos). La combinación del castellano y catalán en el programa. Ya que puede llegar a confundir.

7. MONIA- Me ha parecido un podcast muy estructurado y bien planteado. Las voces se escuchan perfectamente, pero si que es verdad que a veces la música es un poco alta y tapa la voz. También algunos locutores deberían cambiar el tono de voz para hacerlo más emocionante, para poder seguir e ritmo.

8. FIA: A temps es nota massa que estan llegint per la monotonia de les veus, encara que a mesura que avança el programa es relaxen i les paraules flueixen millor (deu ser pels nervis inicials). Seria recomanable en la meva opinió, abaixar la música de Disney una miqueta perquè distreu l'atenció de les veus. Endemés, crec que podria haver-hi set millor gravar tot el programa en la mateixa llengua. Les veus que agafen aire de tant en tant se'ls entén millor, perquè donen una petita pausa per processar allò que acaben de dir.
    Pd: m'han agradat molt els efectes sonors, ja que ajuden molt a visualitzar allò que estan explicant. També voldria felicitar-los perquè n'hi ha moments on els locutors ho fan tan bé que pareix que no estan seguint un guió. 🤩

9. Des del meu punt de vista, trobo que aquest programa ha seguit una estructura adequada al format. Expliquen des d'un punt dinàmic acompanyats de música i d'efectes que el converteixen en un pòdcast molt amè i còmode per a escoltar.

D'altra banda, de vegades hi ha moments on no queda molt clar el que volen contar els locutors. Per una banda, per la manca de treballar un poc més la vocalització, i, d'altra banda, pel desnivell de la música. La qual de vegades no està prou regulada.

En conclusió, han treballat molt bé per a produir una gran obra on s'explica el pas de la imatge fixa al moviment. Els locutors han fet una bona feina i han reforçat el fet de crear-nos una imatge mental i fer que ens oblidem de les nostres coses i ens endinsem dins del projecte.