dijous, 17 de gener del 2019

I tu què recerques? - amb Joan Puigdefàbregas, enginyer (1)

L'alumnat de 4t d'ESO de Tecnologia i el de 2n de batxillerat de Ciències de la Terra i del Medi Ambient participen en el projecte de ciència ciutadana SeCosta, que pretén estudiar l'efecte de la pujada del nivell del mar en les nostres platges.

Aquesta edició de "I tu què recerques?" naix de l'anomenat projecte. L'alumnat de 4t d'ESO entrevista Joan Puigdefàbregues, l'enginyer que ha desenvolupat els aparells de mesura que les pròpies alumnes hauran de construir.

Joan Puigdefàbrigues treballa com a enginyer a la Universitat Politècnica de Catalunya i està especialitzat en el disseny d'aparells de mesura relacionats amb l'oceanografia.

En aquesta entrevista parlen sobre la seva feina, els instruments que ha dissenyat per al projecte en el que participen i també sobre les seves aficions.

Esperem que us agradi.

1. La entrevista me ha parecido que está muy bien, las preguntas eran interesantes y sencillas. Me ha gustado también la música.
    Lo que no me ha gustado tanto ha sido que estaban entrevistando a la persona por teléfono, y la calidad de audio no era muy buena.

Melón, 4º ESO C

2. La entrevista está muy bien y profesional, utiliza un lenguaje léxico adecuado, las preguntas me parecen interesantes y preparadas para sacar la mayor información.
    Un punto a favor es la música que se adapta al tema de que hablan.
    Los fallos que hay es que el audio es bastante malo pero se llega a entender.

3. Las preguntas están bien desarrolladas, tanto los efectos de audio como la música dan un toque más profesional; como el entrevistado hablava por teléfono no se entendía muy bien, pero es comprensible.
    Lo unico que se podría mejorar es que el catalán de los entrevistadores suena muy forzado como si lo estuvieran leyendo tal cual en una hoja, pronuncian las "r" finales bastante marcadas cuando, oralmente, son mudas

Ezis 4tC

4. Me ha parecido una entrevista muy interesante.
    Yo pensaba que me aburriria, pero como las preguntas eran interesantes hace que el oyente se interese del tema y siga escuchandolo.

Para mi la pega a sido el audio, que no se podia escuchar bien, ya que la entrevista era por el mobil. A mi me hubiese gustado que la entrevusta fuera en persona, pero se ha hecho todo lo bien posible.

Mapache 4tC

5. L'autor ha eliminat aquest comentari.

6. L'entrevista ha estat prou bé però milloraria certs aspectes com la qualitat de so de l'àudio de l'entrevistat, ja que en algun moment es fa difícil la comprensió del que diu. També cal destacar que algunes preguntes m'han semblat irrellevants com la de la poesia i tampoc hi havia una interecció del que deia en Puigdefàbregues i els locutors.
    Així i tot, m'ha semblat interessant. Bona feina!

7. La introducció del principi ha estat bé, ja que pareixia que estaven mantenint una conversa i això ha aportat naturalitat. Com l'entrevista estava feta amb el mòbil no s'escoltava del tot. Una altra cosa que vull destacar són les preguntes, s'han centrat massa amb la seva vida i no han aprofundit tant amb la seva feina.

8. L'entrevista ha estat bé i m'ha semblat interessant, però també és veritat que s'escoltava una mica mal l'àudio de l'entrevistat i que hi ha poca interacció entre els entrevistadors i Joan. També hi ha un canvi molt brusc entre el tema del seu treball a la poesia, però a part d'això m'ha agradat l'entrevista i els temes que s'han tractat.

-Milenka

9. L’entrevista esta ben treballada i a més trob que els locutors la realitzen d’una forma prou amena. Per una banda pens que esta ben estructurada i que és interesant, pero d’altra banda pens que se li dona més importància a preguntes biográfiques com la de la poesia que a preguntes relacionades amb el projecte.

Però a banda d’aixó és molt bona feina, no és tan fácil com sembla!

10. M'ha paregut una bona entrevista on totes les preguntes estaben be formulades. A més a més la musica de fons a estat be, no molestaba quan parlaven.
    Per altra banda pens que lis faltaba més fluduesa, quan parlaven es notava que o tenien mol preparat. També utilitzaben algunes vegades muletillas el qual quedava una mica informal, però ha estat bé. Pens que quan li preguntaven una pregunta Joan contestava i deseguida pasaben a l'atra no hi havia una conversació profunda.

Amb tot aixó di que ha estat una bona feina i cal millorar algunes coses, però molt bé.