dilluns, 15 d’abril de 2019

T'ho cont en dos paraules: la tristor

Els nostre alumnat de l’IES Sant Agustí ha participat en un nou repte radiofònic. Es tracta del programa ‘T’ho cont en dos paraules’, dedicat a microrelats. El desafiament el vam llençar nosaltres i el CEIP L’Urgell va contestar. Des dels tallers de ràdio dels nostres centres, amb alumnes de 5è i 6è de Primària i 1r ESO, hem gravat els següents dos programes, centrats en la tristor, que en aquesta ocasió era l’eix vertebrador.

Són relats breus creats per al·lots i al·lotes de 10 a 12 anys, una edat sempre conflictiva per a la maduresa sentimental. Emprant tècniques de treball cooperatiu, com el foli giratori o el llapis al mig, els alumnes han anat escrivint les seves històries sobre aquesta emoció, a la que de vegades és difícil posar-li nom. S’han centrat en crear situacions narratives que ens fan viatjar a contextos plens de tristesa, amb l’afany de treballar-la a l’aula en un procés d’aprenentatge emocional que, de vegades, manca en les classes diàries.

Esperam que els microrelats us facin viatjar, per uns minuts, a aquest món ple de sentiments!

.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada